Menu

Tura za ljubitelje automobila

Zašto? Čuli smo negde u Srbiji da "devojka može da bude sa sela, ali automobil mora da bude iz Nemačke". Zvuči ružno poređenje devojke i automobila, ali psiholozi se ne bi složili sa nama. Istraživanja pokazuju da se muškarci jednako okreću za lepim automobilima, kao i za lepim devojkama. Devojke imaju šminku, štikle, nokte... a muškarci imaju automobile. Tu se svaka priča o muškom hobiju završava. Čak i kada mu nije hobi, svaki muškarac će se uključiti u razgovor o automobilima, okrenuće se za dobrim autom ili će, jednostavno, samo voziti svoj. Automobil je neizbežan, on je potreba. Kada sednete u kafić pored dva momka velike su šanse da će se u razgovoru dotaći teme o automobilima, a onda će taj razgovor još dugo trajati. Šta kažu muškarci? Kažu "Mercedes, BMW, Audi...". To je to – Nemačka. Praveći program putovanja za ljubitelje automobila, odlučili smo da krenemo od Nemačke. Iako ljubitelji Alfa Romea u Srbiji važe za „najzaluđenije", u stopu ih prate klubovi ljubitelja BMW-a. Fabrika i muzej BMW-a se nalaze u Minhenu, poznatom turističkom centru. Ali, Minhen se nalazi na nešto više od 200 km od Štutgarta, a tamo su Mercedes i Porše. Dobitna kombinacija! Tako je nastala ova tura.

Krećemo!

BMW
Da li znate šta simbolizuje BMW znak?

auto tura 1

Za Minhen vezujemo Oktoberfest, poznati festival piva, Fudbalski klub Bayern, Allianz arenu, Olimpijske igre 1972. godine, ali i Bayerische Motoren Werke – BMW. Upravna zgrada BMW-a nekome ko se ne razume u automobile najviše liči spojene solitere. Zapravo, to su 4 cilindra. Kao i zgradu, i muzej koji je neobičnog oblika nalik činiji je projektovao bečki arhitekta Karl Švancer.

Kompanija BMW osnovana je 1916. godine, kao proizvođač avionskih motora. Upravo odatle dolazi i zaštitni znak ove marke, koji je predstavljao bele elise na plavom nebu. Danas BMW proizvodi i motorcikle, a poseduje i brendove „MINI" i „Rolls-Royce".

Posetioci BMW muzeja izlaze oduševljeni kreativnim rešenjima muzejske postavke. Automobili se nalaze jedan iznad drugog, u udubljenjima u zidu; na maštovit način je prikazana prošlost, sadašnjost i budućnost – vizija ovog poznatog brenda. Posle posete BMW muzeju ćete definitivno bolje razumeti njihov moto „The Ultimate Driving Machine"

Gde se nalazi najveći muzej nauke i tehnike na svetu? U Minhenu.

auto tura 2

Najveći muzej nauke i tehnike na svetu nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Eksponati i izložbe pokazuju razvoj od kamenog doba do danas. Verovatno nikada niste pomišljali da ćete videti svemirsku raketu, prvi automobil, najbolje modele železnica, konstrukcije mostova, sve energente na svetu... i to sve na jednom mestu.

Gde je Adolf Hitler održao svoj prvi govor? U Pivnici Hofbräuhaus.

auto tura 3

Verovatno najpoznatiju pivnicu u Minhenu osnovao je 1589. godine Vojvoda od Bavarske, kao pivnicu Kraljevske rezidencije koja se nalazila u blizini. Pivnica se danas nalazi u vlasništvu države.

Pivnicu HB su posećivali Mocart i Lenjin, a Adolf Hitler je upravo ovde održao prvi politički govor 1920. godine, pred 2000 ljudi. Danas je pivnica nezaobilazna turistička atrakcija. Posetioci uživaju u tradicionalnoj bavarskoj večeri, uz kriglu piva, gledajući muzičko‐scenski program. Specifičnost ove pivnice su njeni stalni gosti, koji imaju svoje lične krigle čuvane pod katancem i svoje stalne rezervisane stolove.

Šta simbolizuje znak Mercedes–Benz?

auto tura 4

Mercedes je sinonim za luksuzna vozila i malo ko zna da je ova firma proizvodila motore za glisere, avione, pa ček i cepeline. Naziv Mercedes potiče iz 1900. godine kada je austrijsko-mađarski diplomata naručio 36 automobila i zatražio da se nazovu po njegovoj ćerki Mercedes. Znak Mercedesa, trokraka zvezda, simbolizuje ideju o proizvodnji vozila koja saobraćaju zemljom, vazduhom i vodom. Danas Mercedes proizvodi sve, od bicikla do kamiona.

Posetom Mercedes–Benz muzeju ćete ući u arhitektonsko čudo u koje je uloženo preko 120 miliona evra, a koje je sa ponosom otvorila Angela Merkel. Moto muzeja "A heritage for the future" ("Nasleđe za budućnost") potpuno oslikava sve što u njemu možete da vidite. Muzej ne predstavlja samo istoriju možda najpoznatije marke automobila na svetu, već i sveobuhvatnu istoriju autoindustrije, koja je započeta na tom mestu kada je Gotlib Dajmler vozio prvi automobil koji je napravio.

Muzej se sastoji od sedam celina: "Pioniri - Autoinovacije od 1886. do 1900.", "Mercedes - Rođenje brenda od 1900. do 1914.", "Novi iskoraci – Dizel i superpunjači od 1914. do 1945.", "Čudesne godine – Forma i varijacije od 1945. do 1960.", "Pionirske ideje – sigurnost i zaštita okoline od 1960. do 1982.", "Sveopšta mobilnost – globalno i individualno od 1980. do današnjih dana". Razgledanje muzeja ćete početi od osmog sprata, prateći istoriju ovog Brenda od trotočkaša do najnovijih modela.

Ne treba sumnjati da će vas ostaviti bez daha kompanija koja je unela neke od većih inovacija u autoindustriju: ugradnju ABS sistema, ugradnju ESP sistema, prvi dizel automobil, prvi turbo punjač... A sve će vam biti jasnije ako znate da je prvi automobil 1886. godine izumeo Karl Benz, čija se fabrika ujedinila sa fabrikom Gotliba Dajmlera. Tako je nastao Mercedes.

Ko je konstruisao Filksvagen „Bubu"? Porše.

auto tura 5

Ferdinand Porše je bio inženjer koji je konstruisao legendarnu Folksvagen Bubu, prvi hibrid Lohner-Porsche i nemački tenk Tigar I. Kako njegova vizija o malom putničkom automobilu za masovnu proizvodnju nije naišla na pozitivan odgovor u kompanijama u kojima je radio (Austro-Daimler i Mercedes-Benz), sam je konstruisao osmocilindrični motor koji je prodao kompaniji Volkswagen za model "Buba". Osnovao je svoju kompaniju i ostvario svoj san o konstruisanju i masovnoj proizvodnji malog putničkog automobila. U tom ostvarenju je njega i naručioca proizvodnje, Adolfa Hitlera, omeo rat. Ideju Ferdinanda Poršea su sledili i njegovi naslednici, sin Feri i unuk Ferdinand, koji ponosno nosi ime svog dede, jer je upravo on tvorac jedinstvenog i prepoznatljivog modela "911".

Posetioci Porše muzeja mogu da vide da se "Porše" oduvek vodio idejom da nikada ne sme da bude zadovoljan tehničkim rešenjem koje ne zadovoljava sve zahteve u potpunosti, ili ne ostavlja mogućnost za dalje unapređenje. Muzej je osvojio i nagrade iz oblasti arhitekture jer, iako ima oko 5500 metara kvadratnih, izgleda kao da lebdi u vazduhu. Svaki, pa i najstariji, od oko 80 modela ovog luksuznog brenda u stalnoj postavci još uvek služe onome za šta su napravljeni – vožnji.

Idete?

Verujemo da smo naveli dovoljno razloga da zagolicamo maštu svim ljubiteljima automobila, ali i onima koji to nisu. Gledajući sa koliko strasti muškarci pristupaju automobilima, poželeli smo da ih razumemo i da im ponudimo putovanje po njihovom ukusu. Sa druge strane, putnici često borave na destinacijama, a ne znaju da se možda baš tu nalazi nešto što je iz njihove sfere interesovanja.
Ova prolećna tura je prilagođena ljubiteljima automobila. Putnici neće biti „opterećeni" tipičnim razgledanjima turističkih atrakcija. Potrudili smo se da istražimo nemačku autoindustriju u opsegu kilometraže koja je pogodna za nenapornu autobusku turu. Ovo je naš „pilot projekat" ture za ljubitelje automobila. Sledeća destinacija je dizajnerski nenadmašna Italija.

Nadamo se da ćete nam dati priliku da ostvarimo Vaše dečačke (i ne samo dečačke) snove, da ćete uživati u razgledanjima najlepših muzeja automobila na svetu i da ćete se sa ovog putovanja vratiti puni nezaboravnih utisaka.

S poštovanjem,

Business Travel & Services - Kompas

BTS Kompas

 Kongresni turizam-MEMBERBusiness Travel & Services (BTS) Kompas
 TC City Passage, Obilićev Venac 18-20
 11000 Beograd, Srbija
 Tel/Faks: (011) 32 81 444
 e-mail: office@bts.rs
 Licenca: OTP 99/2021

Pratite nas