Menu

Trendovi u turizmu

Trendovi tehnika putovanja su u 2013. godini napredovali i danas slobodno možemo reći da smo svedoci oblikovanja drugačije turističke industrije. Za turizam je neophodno zaključiti da su tehnološki trendovi, koji se neprestano razvijaju, uticali na način ponašanja putnika. Prihvatanje ili ignorisanje inovacija može da utiče na uspeh, odnosno neuspeh turističkih agencija. Na kraju prošle godine, u kojoj su inovacije i trendovi označili promenu u celoj turističkoj industriji, važno je bilo predvideti trendove putovanja u 2014. godini i analizirati ih radi boljeg poslovanja. Mnogi od ovih trendova su međusobno povezani, što znači da utiču jedni na druge.

trendovi u turizmu

Sadržaj

Koristeći smart telefone, tablete i laptopove, agencije i putnici mogu da budu online u bilo koje vreme, bilo gde da se nalaze. Ovo je odlična karakteristika modernog doba, ali i izazov za agencije. Turističke agencije sada mogu da budu u stalnoj vezi sa putnicima i realnom vremenu, da odmah čuju njihove utiske i da isprave eventualne greške.

Ograničen izbor

Prema izveštajima turističkih agencija iz celog sveta, zaključuje se da davanje previše izbora često ima negativan efekat na putnike, jer je u moru ponuda veoma teško doneti pravu odluku. U 2013. godini su servisi koji ograničavaju izbor i time čine da putnik lakše izabere hotel za nekoliko minuta imali veliki profit. Za 2014. godinu je neophodno da se obezbedi ciljani sadržaj za putnika, ali, takođe, i napredak u pogledu pružanja sadržaja na pravim uređajima u pravo vreme. Aplikacije za mobilne uređaje i stalna dostupnost putnicima su definitivno primarni.

Iskustva putnika

Kroz tehnološka dostignuća, usluge koje agencije pružaju putnicima će biti dodatno poboljšane u 2014. godini i dovešće do poboljšanja iskustava putnika. Turističke agencije bi trebalo, razmišljajući o troškovima, da se trude da imaju što manje izdataka, ali to ne bi trebalo da utiče na zadovoljstvo putnika. Postojanje korisničkih servisa je naizgled nepotreban trošak, ali će tokom vremena dovesti do povećanje zadovoljstva putnika i njihovo ponovno vraćanje u agenciju koja brine o njima. To je ono što bi svaka turistička agencija koja moderno posluje trebalo da razmotri.

Ciljane ponude

Mnoge destinacije su okrenule krug ponude i sada se približavaju putnicima na jedan nov način. U industriji turizma postoji potreba da se preispitaju informaciona preopterećenja koja neke ture pružaju putnicima. Postoji potreba da se naprave ture za ciljane putnike i njihove afinitete. Neke destinacije već nude takve mogućnosti agencijama, samo ih je potrebno iskoristiti na najefikasniji način.

Turističke agencije, zajedno sa svetskim turoperaterima, destinacijama i marketingom – trebalo bi da obrate pažnju, jer su ovo novi trendovi koji predstavljaju velike mogućnosti, ali i izazove za poslovanje.

Uticaj mladih putnika

Mladi od 18 do 30 godina su najmobilniji putnici i čine veliki udeo u broju svetskih putnika. Mladi su najviše zainteresovani za međunarodna putovanja. Njih više zanimaju gradovi nego odmarališta, destinacije biraju prema svojim interesovanjima i najčešće putuju sa prijateljima u organizovanim grupama. Mladim putnicima nije od presudnog značaja luksuz i način prevoza do destinacija.

Nezaustavljivi „seniori"

Dobro poznati stariji putnici, popularno nazivani „seniori" čine oko 1,5 milijardi svetske populacije. Kako nisu u godinama u kojima mogu sebi da dozvole manje komfora koji plaćaju i za koji su radili ceo život, spadaju u najbogatije i najzahtevnije putnike, ali i one sa nultom tolerancijom na lošu uslugu. Putuju uglavnom na mirne destinacije, bez mnogo gužve i buke. Iako su njihova putovanja orijentisana prema odmoru i relaksaciji, često su spremni i puni snage da istraže i nove destinacije.

Kreativni turisti

Putnike koji žele interakciju sa lokalnim stanovništvom turistički eksperti nazivaju „kreativnim turistima". Njihovo putovanje je usmereno ka jedinstvenom autentičnom iskustvu. Ove putnike ne inspiriše boravak u hotelu koji liči na svaki drugi hotel u bilo kom gradu, internacionalna kuhinja i zabava koja ima garantovan dobar prijem kod svakog putnika, iz kog god dela sveta dolazi. „Kreativni turisti" putuju sa idejom da upoznaju kulturu destinacije na koju putuju kroz atipična putovanja.

Snaga luksuznih putovanja

Luksuzna putovanja su, uprkos svetskoj krizi, veliki segment turističke industrije. Turistički eksperti naglašavaju da u svakom trenutku postoje „milioni milionera", koji zahtevaju maksimalnu luksuznu uslugu u svakom pogledu. Na svetu postoje neiscrpni izvori destinacija za luksuzna putovanja. Putnici koji najčešće zahtevaju najveći luksuz dolaze iz najbogatijih zemalja sveta, iz SAD, Kine, Japana, Rusije, ali i iz Evrope.

Poslovni turizam

Gotovo je nemoguće zamisliti uspešnu kompaniju koja posluje samo u okviru svog grada ili države. Svet teži integrisanju, a poslovni subjekti prate razvoj i trendove, konstantno tražeći nova tržišta. Bilo da se radi o poslovnim sastancima ili o poseti i učešću na sajmovima i kongresima, kompanije zahtevaju od agencija pružanje kompletnog servisa putovanja za svoje zaposlene. Na turističkim agencijama je da procene potrebe i da daju najbolje ponude kompanijama.

BTS Kompas

 Kongresni turizam-MEMBERBusiness Travel & Services (BTS) Kompas
 TC City Passage, Obilićev Venac 18-20
 11000 Beograd, Srbija
 Tel/Faks: (011) 32 81 444
 e-mail: office@bts.rs
 Licenca: OTP 99/2021

Pratite nas